Oleme Iisaku Gümnaasiumi ÕE, Kehra Gümnaasiumi ja Kohtla-Järve Maleva Põhikooli noored, kes osalevad Noortekohtumise projektis "Liikumine talvises keskkonnas".

Siin saate ülevaate meie projekti tegemistest :)

Projekti on rahastanud Hasartmängumaksu Nõukogu, Haridus – ja Teadusministeerium, Eesti Noorsootöö Keskus ja SA Archimedes Noorteagentuur.

laupäev, 18. veebruar 2017

Reede, 19.02.17

Reede - matka algus

Päev algas meie jaoks Eesti Vabariigi 99nda aastapäevale pühendatud kooliaktusega Iisaku Gümnaasiumis, Kehra ja Kohtla-Järve noortele algas see päev matka jaoks vajalike asjade kokkupanekuga. Mõni tund peale aktuse lõppu saabus meie juurde meie tulevase räätsamatka matkajuht Sven Luks (OÜ Retkejuht), kellega arutleti läbi matkamise riskid ning räägiti üle, et kuidas mingis olukorras matkal käituda.

Pärast Sveniga tehtud arutelu alustasime räätsade valmistamise töötoaga, kus me jagasime noored gruppidesse ning iga grupp tegi ühe räätsa, kokku tuli 6 räätsa, kuna kaks juhendajat tegid ka kaasa.

Kui lõuna oli söödud asusime räätsamatkale Imatu järve lähedal olevasse rappa. Matka alguskohta läksime bussiga ning läbisime teekonna mitte isetehtud räätsadega, vaid tööstuslikega, kuna nende vastupidavus oli parem. Külla aga katsetasime lühikese maa peal pisut ka enda tehtud räätsasid. Meie matkajuht Sven rääkis meile soode tüüpidest, seal asuvatest taimedest ning metsaelanikest. Matka saime läbitud enamjaolt kuiva jalaga, kuid oli ka neid, kelle jalats ei suutnud vett kinni pidada. Siit õppetund kogu ülejäänud eluks, et pole halba ilma, vaid vale riietus! :)

Sihtpunkti jõudes oli lõke juba püsti ning kellel oli vajadus, siis sai hakata, jalgu kuivatama. Meid tervitasid ka laagri juhendajad Veiko ja Kristjan.

Pikka aega istuda ei olnud, sest seadsime sammud Imatu järve juurde, kus saime proovida matkauiske, mis paljudele meeldis.

Seejärel oli laagriplatsile juba jõudnud meie välikokk Anneli, kes hakkas ettevalmisutsi tegema meie õhtusöögiks, milleks oli imehea seljanka. Enne aga kui süüa saime, oli vaja aga õppida, et kuidas telgid püsti panna. Sellega saime üllatavalt hästi hakkama, kui arvestada seda, et tegemist oli köetavate suurte telkidega.

Telgid püsti, saime sööma hakata. Magustoiduks saime teha endale pulgaleiba, mis koosnes lehttaignast, suhkrust ja kaneelist ning lõkke kohal küpsetamisest. Saime ka ellujäämisraamatud, mis pidime läbi lugema ja pärast paarilisega selle kohta töölehte lahendama.

Kuna meie tollane õhtu ja öö veedeti välitingimustes, siis üritasime valida päeva kokkuvõtte tegemiseks ja analüüsimiseks käepärast ja samas huvitavat viisi. Selleks kogunesime ümber lõkke ja lasime ringile tikutopsi. Eneseanalüüs toimus nõnda, et igaüks süütas ükshaaval tiku ning tiku lõpuni põlemise jooksul pidi tikku käes hoidev inimene rääkima teistele, et mida tema tollest päevast õppis ning mis emotsioonid teda valdasid.

Peale seda jagati meid ööbimiseks telkidesse ja kuna telgid olid ahjuküttega, siis pidime tegema ohutuse tagamiseks ahjuvalvegraafiku ning seejärel ronisid juba enamus põhku.

Rain Kuuse ja Rain Reino

Laupäev, 18.02.17

Laupäev - matka lõpp

Südaööks oli kolmes telgis paika pandud juba ahjuvalve graafikud. Ahjuvalves oli iga kahe tunni tagant valves kaks inimest, kes pidid valvama ahju, et telk põlema ei läheks ega tekiks muid probleeme. Näiteks siis, kui ahjuvalvaja ei lisa õigel ajal puid ning ahjus tuli ära kustub, siis tuleb kõik telgis magajad uuesti süütamiseks telgist välja ajada, kuna süütamisel ajab ahi pisut sisse. Hommikul äratati meid kell 7.00, juba peagi olid kõik laagrilised lõkke ääres ja tegid endale putru ja võileibu ning kõrvale jõid teed või kohvi. Kui oli söödud ja joodud panime me kõik oma isiklikud asjad ja ka telgid kokku.

Peale telkide kokku panemist istusime me kõik mõnusalt ümber lõkke ja tegime lõkkel süüa. Varsti hakkasime mängima lume peal hokit, küll ilma uiskuteta aga saime suurepäraselt hakkama ja kõigil oli väga lõbus. Hoki mängimise lõpetasime kell 12.00 ja alustasime laagriplatsi puhastamist ja kordategemist.

Ning kui kõikidel olid asjad ilusti koos ja laagriplats oli korras, asusime me matkates kooli poole teele. Laagrilised kõndisid tagasi umbes kaks kilomeetrit ja poole tee peale tuli vastu buss, mis viis meid tagasi Iisakusse. Iisakusse jõudes panime me oma märjad riided ja jalanõud kuivama ning läksime sööma, millele järgnes natukene vaba aega matkast kosumiseks. Pärast pisikest puhkust teostasime aulas varustuse komplekteerimise õppevideo valmimise. Selle tegemiseks oli igast partnerkoolist  noori hõlmatud (hoolimata sellest, et tulemuseks on lühike filmijupp, siis on vaja siiski näitlejat, filmijat, abilisi, varustuse kokkupanijaid, idee teostuse jaoks ühist arutelu jne - kokku osales protsessis ligi 9 inimesti ning ülejäänud valmistasid ette juba järgnevaid õhtuseid tegevusi).

Väike klipp sellest, kuidas õppevideot filmiti :)

Pärast filmimist olid planeeritud seltskonna- ja tutvumismängud. Mängud olid väga huvitavad ja toredad, ning sai omavahel palju suhelda ja naerda.

Peagi tegime me eilse ja tänase päeva kohta analüüsimise, mis nõudis koostööd. Selleks kasutasime vabriku meetodit. Iga päev eneseanalüüsi tehes saab peagi aru, et tegelikult enese analüüsimine on ikka päris keeruline tegevus.

Kell 19.00 oli õhtusöök ja peale seda vaba aeg, mida sisustati kõik koos võimlas pallimänge mängides.Kuna eelnev ja tänane päev olid väsitavad siis kõik läksid kõik magama juba varakult.